منتديات كوردات
نعمة وسلام ربنا يسوع المسيح ،

عزيزي الزائر لا تكتفي بالمشاهدة والرحيل بل إنضم إلينا في منتدى العازفين المسيحيين العرب.

لتتمكن من المشاركة الإيجابية انقر على زر التسجيل للإشتراك المجاني بالمنتدى. إذا كان لديك حساباً فانقر على زر الدخول لتتمكن من الكتابة في المنتدى.

الرب يبارك حياتك

عاوز حد يقولي اخبار yamaha A3

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

عاوز حد يقولي اخبار yamaha A3

مُساهمة من طرف JOJO في السبت ديسمبر 12, 2009 12:34 am

هاي يا جماعه انا كنت بدور علي اورج يكون خفيف وامكنياته كويسه وصوته طبعا ويكون بسعر معقول عشان الواحد يعرف يتنقل بيه بسهوله المهم جه قدامي واحد yamaha A3 جهاز قديم شويه بس حالته كويسه جدا جدا ونظيف اوي بس انا حاسس امكنياته معدومه او يمكن عشان انا بقارن بحجات اعلي منه ياريت لو حد مجرب الجهاز ده يقولي ايه اخباره ويستحمل ولا لا امكنياته واصواته وتمنه مستعمل بحاله جيده جدا في حدود كام عشان لا اظلم صحبه ولا اظلم نفسي شكرا ليكم مستني ردودكم I love you

JOJO

رد: عاوز حد يقولي اخبار yamaha A3

مُساهمة من طرف nargeoaph في الأحد ديسمبر 13, 2009 6:14 pm

للاسف انا مقدرش اساعدك علشان انا معديش اي فكره عن الاورج ده
انا عندي Roland E-09
ممكن لو عايز تعرف معلومات عنه انا اقدر اساعدك
لكن لو عايز تعرف معلومات عن yamaha فانا معرفش ممكن تنتظر اذا كان فيه اي حد من الاعضاء يعرف عنه معلومات فهايساعدك
nargeoaph

مُساهمة من طرف JOJO في الإثنين ديسمبر 14, 2009 12:20 pm

اشكرك وانا مستني رد لو حد يعرف انا وياريت لو حد يعرف يرد بسرعه عشان انا هدي فيه رد بكره
شكرا

JOJO

مُساهمة من طرف pretty Mony في الجمعة يناير 15, 2010 10:45 pm

أنا عندى yamah A3 هو صوته نقى وإمكانياته حلوة بس مش عالية جامد لكنه حلو جدا بس عيبه إنه تقيل خالص. أما عن سعره فانا ماعرفش دلوقت بكام
pretty Mony

yamaha a3

مُساهمة من طرف Bavly emad في الخميس فبراير 04, 2010 10:39 am

انا معايا اورج ياماهاa3 انا من عين شمس وانا اساسا عايز ابيعه علشان جبت واحد جديد والي عايزه ده ايميلي Bavly_emad2003@yahoo.com وانا في اي وقت بكون فاتح
Bavly emad

مُساهمة من طرف Bavly emad في الخميس فبراير 04, 2010 10:42 am

عايز الثمن بتاعه بالفين ده لو حالته كويسه لكن لو حالته مش قد كده ممكن علي الف ونص او الف علشان انا معايا واحد يا ما ها a3
Bavly emad

مُساهمة من طرف JOJO في الأربعاء مارس 10, 2010 9:25 pm

شكرا يا جماعه علي ردودكم بس موضوع تقيل ديه انا بنسبالي لا خالص يا بيتر عشان انا معايا يماها a1000 مش عاوز اقولك وزنه مصيبه بيخلع كتفي انا الحمدالله جبت a3 اخدته علي 3000 بس مش مقدرش اقول انه استعمل اصلا الجهاز جديد خالص خالص حتي الصوابع شبه ما تلمستش كان مع واحد مابيعرفش يعزف اصلا وكان شيله فوق الدولاب لدرجه انه الصوابع كانت شبه لازقه في مكانه لما اخدته الجهاز حلو بس طبعا ما يتقارنش بالاجهزه الحديثه بس بصراحه هو لذيذ خالص في شيله والتنقل بيه وانا شايف امكنياته اعلي من الاجهزه المقارنه ليه في نفس السعر من الرولاند او اليماها علي الاقل انه يباني وافضل من a300 بمراحل
وشكرا ليكم مره تاني

JOJO

مُساهمة من طرف bsaber في الإثنين مارس 07, 2011 12:36 am

رد بسيط لو انت بيانست ف الa300 كابيانو احسن من الa3 بسلو بتحب الايقاعات يبقي الa3احسن كمان الa300الbass split فيه احسن
bsaber

مُساهمة من طرف RoBeee في الخميس أبريل 21, 2011 4:02 pm

عايز اقول بس حاجة صغيرة
انا تقريبا متعملتش مع اورجات خالص غير ال a3 وال a300 ياماها الاتنين
رأي : ال a3 ده اورج جامد في اجتماعات لوحده لكن مينفعش مثلا في فرق لان اصواتة تعبانة خالص بعيدة شوية عن الحقيقية وكمان صوت البيانو بتاعوا تعبان
لكن ايقاعات وامكانيات كويسين هو فيه امكانيات رهيبة علي فكرة وكمان لو بصيت في الكتالوج بتاعة هيشرحلك شوية امكانايات تاني صعب تكتشفها لوحدك .... هو عيبة الوحيد الاصوات وصوابعة مش مريحة في اللعب

عكس الa300 اصواته هي الي حلوة وصوابعة حلوة بس الايقاعات وحشة وميمشيش قوي اجتماعات لكن لو فريق هو افضل من ال a3
ده رأي

RoBeee

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة